• Despre noi
  • Contact
  • Register

  • Facebook
  • RSS
NOCASH ® de 16 ani
bannertop-siainstantpaymentspng
  • Carduri
  • NFC & Contactless
  • Plati mobile
  • e-Commerce
  • e-Administratie
  • e-Money
  • terminale
  • Aplicatii

Date: 21.04.2018

  • Intern
  • Rapoarte
  • Nocash TV
  • legislatie
  • Blog
  • Events
  • CYBERSECURITY
  • Extern

You are here:

  • Home
  • comert electronic
  • Piata de comert electronic din Romania a crescut cu 40% in 2017 – romanii au cumparat online de 2,8 mld. euro

Piata de comert electronic din Romania a crescut cu 40% in 2017 – romanii au cumparat online de 2,8 mld. euro

11 January, 2018

By: admin

category: comert electronic, Stiri

184 0

Acesta este gradul de utilizare, potrivit cifrelor și estimărilor principalilor jucători din comerțul electronic românesc. Valoarea de 2,8 miliarde de euro face referire strict la e-tail, adică la produsele fizice (tangibile) care au fost comandate online. Nu sunt incluse serviciile, plățile de facturi la utilități, biletele de avion, vacanțele, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, conținutul download-abil etc.

Doar in sfarsitul de saptamana de Black Friday (17-19 noiembrie 2017), românii au cumpărat produse de peste 200 de milioane de euro, cu 35% mai mult față de valoarea de 130 de milioane de euro înregistrată în 2016. Potrivit ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), creșterile de Black Friday sunt semnificative de la an la an: 75 mil. EUR Black Friday in 2014, 100 mil. EUR Black Friday in 2015, 130 mil. EUR Black Friday in 2016 si 200+ mil. EUR Black Friday in 2017.

Creșterea de aprox. 40% de la un an la altul înregistrată de piața românească de e-commerce este una din cele mai mari creșteri la nivelul Uniunii Europene. Pastrarea acestui ritm ar face ca in 2020 piata de comert electronic sa ajunga la peste 7,5 mld. de euro.

In ciuda acestei cresteri sustinute, valoarea pieței de e-commerce din totalul pieței de retail se situează la numai aprox. 5,6%, în creștere față de 4%, cât se înregistra în 2016.

Peste 7.000 de magazine online în România

Din punct de vedere al numărului de magazine online, acesta a crescut semnificativ de la aprox. 5.000 de magazine în 2016, la peste 7.000 de magazine online în 2017. Potrivit oficialilor eMAG tendința de creștere se va accentua în 2018, estimându-se dublarea numărului de comercianți online la aprox. 14.000 – 15.000.

Potrivit ultimelor cercetări, există deja aprox. 25.000 de website-uri pe domenii .RO care au funcție de “adaugă în coș”, așadar pot fi considerate magazine online – dar traficul mic înregistrat de acestea le face nesemnificative în peisajul e-commerce autohton. Astfel, doar cele 7.000 de magazine sunt suficient de relevante din punct de vedere trafic și comenzi pentru a putea fi luate în calcul.

Grad de adoptie

În aprilie 2017, GPeC împreună cu compania de cercetare de piață iSense Solutions au derulat un studiu în rândul utilizatorilor de internet pe un eșantion de 1012 repondenți – eșantion reprezentativ la nivel urban în funcție de vârstă, sex, mărimea localității și regiune.

Potrivit studiului, 44% din utilizatorii de internet din mediul urban au făcut cumpărături online cel puțin lunar, iar 62% dintre aceștia au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani.

Cumpărătorii online vizitează 9 magazine pe an cu o frecvență de 3-4 ori pe săptămână, în timp ce non-cumpărătorii vizitează 5 magazine online în decursul a 12 luni, cu o frecvență mai mică (1 dată pe săptămână). Cu alte cuvinte, magazinele online sunt vizitate destul de des chiar și de cei care nu au făcut încă pasul spre cumpărare.

Principalii factori în luarea deciziei de cumpărare sunt, în ordine: prețul cât mai mic; încrederea pe care o conferă magazinul (brand reputation); timpul de livrare cât mai scurt; claritatea și calitatea informațiilor de pe site; ergonomia site-ului (ușurința în navigare și în procesul de cumpărare și estetica site-ului); politica de fidelizare a magazinului online.

Rambursul scade ca pondere dar rămâne principala metoda de plata

Metoda de plată preferată a românilor rămâne rambursul într-o proporție covârșitoare de aprox. 85%. Totuși, potrivit informațiilor furnizate de principalii procesatori de plăți mobilPay și PayU, procentul plăților online prin card a crescut semnificativ de la aprox. 8% în 2016 la 12-14% în 2017. Diferența de 1-2 procente până la 100% este dată de alte metode de plată precum online banking, micro-plăți prin sms etc.

Potrivit estimărilor RomCard, volumul total al plăților online prin card a depășit pragul de 1,2 miliarde de euro în 2017, în creștere comparativ cu 2016, când s-au înregistrat 745 de milioane de euro.

Sursa: GPEC 


Tags: piata de comert electronic in 2017, statistici cumparaturi online

B

Rating

  • 184views
  • 0comments

Subscribe

Subscribe to comments

recommend to friends

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked. *

Name*

E-mail*

Website

Comment

Cancel reply

Current day month ye@r *

Leave this field empty *

Newsletter Sign Up Form

ABONARE NEWSLETTER

Fii la curent cu ultimele stiri din industria platilor fara numerar, locale si internationale!

Sondaj de opinie

Plata facturilor
Cum va platiti utilitatile?(apa, gaze, lumina, telecom)
View Results
Total Answers 1379
Total Votes 1379
View Poll Archive

Postari Media

  • TypingDNA la Gala NOCASH newsiteCompetitorii Fintech la Gala NOCASH: TypingDNA - "autentificarea utilizatorului dupa modul in care tasteaza"
  • Telegram Group blockchain newsiteAn encripted messaging app seeking to create its own cryptocurrency raises $1.7 Billion in Initial Coin Offering - the world’s largest
  • Ebriza newsiteGrupul Banca Transilvania investeste intr-un start-up care a dezvoltat un soft ce functioneaza ca o casa de marcat virtuala
  • BBVA facial recognition newsiteBBVA launches its ‘invisible payments’ strategy
  • TypingDNA newsiteUn startup-romanesc a creat o solutie online de autentificare bazata pe modul in care tasteaza utilizatorii

Citeste mai mult

Cifre strategice & Declaratii tendinta

  • rubrica cifre&declaratii newsiteCifre strategice & Declaratii tendinta

Citeste mai mult

Archives